“Waterputten” in NL bevorderen een gezonde leefstijl!

Nederland gaat voor water

RC Meierijstad voorziet de komende tijd alle dertien kernen van de gemeente Meierijstad van openbare drinkwaterpunten. “Rotary legt wereldwijd al jarenlang duizenden drinkwaterpunten aan en nu ook in onze eigen omgeving”, aldus Eric Rath, voorzitter van RC Meierijstad.
Water drinken is gezond en dat willen we stimuleren, met name onder jongeren. Het terugdringen van frisdrank en daarmee suiker gebruik, is belangrijk. Hiermee dragen wij bij aan een gezonde leefstijl”.
De openbare Watertappunten worden in samenwerking met Brabant Water en de gemeente Meierijstad gerealiseerd.
Brabant Water heeft inmiddels tussen de honderdvijftig en tweehonderd drinkwaterpunten waar mensen hun flesje of bidon kunnen bijvullen met vers kraanwater.